رسیدگی به 476 شکایت مردمی در حوزه منابع طبیعی
طی سال گذشته، به 476 شکایت مردمی در حوزه های مختلف منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری رسیدگی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، فخرالدین کریم زاده رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد این اداره کل گفت: گستره حوزه کاری، تنوع وظایف و فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری و تولی گری بر بیش از 85 درصد مساحت استان در راستای حفاظت، اصلاح، احیا، توسعه و بهره برداری بهینه از جنگل ها، مراتع و اراضی ملی، منجر به پایداری منابع و توسعه پایدار، حفظ اموال عمومی و آب و خاک شده است.
وی افزود: در سال گذشته تعداد 476 شکایت کتبی مردمی ناشی از تخلف یا نسبت به اجرای فعالیت های متنوع اداره، به طور مستقیم و یا از طریق سازمان ها و سامانه های مختلف به اداره کل گزارش گردید.
کریم زاده اضافه کرد: این گزارشات در 8 موضوع و درمباحث آبخیزداری 1.5%، اداری 4%، تخریب و تصرف اراضی ملی 46%، جنگل 5%، مرتع13%، معادن 2.3%، ممیزی اراضی 9% و واگذاری 19% بوده است.
وی خاطرنشان کرد: سامانه شکایات منابع طبیعی در میز خدمت الکترونیکی سازمان جنگل ها به نشانی اینترنتی shekayat.frw.ir/fus شرایطی را فراهم کرده تا مردم بدون حضور در اداره کل و شهرستان ها بتوانند خواسته های خود را در بستر دولت الکترونیک پیگیری نمایند.
کریم زاده ادامه داد: راه اندازی خدمات الکترونیکی 34 گانه میز خدمت، افزایش ضریب پوشش حفاظت در سال 98 با راه اندازی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خانمیرزا، صدور بیش از 3 هزار کارت همیاران طبیعت و تلفن امداد و نجات جنگل ها و مراتع به شماره 1504از جمله اقدامات و پتانسیل های مناسبی برای ساماندهی مشارکت مردمی در راستای بهبود عملکر د این اداره کل است.
ارسال به دوست